Dlaczego warto robić unikalne opisy produktów?

Dlaczego warto robić unikalne opisy produktów?

Podczas pandemii sklepy internetowe odnotowały znaczny wzrost sprzedaży. Jednak nie wszystkie odniosły jednakowy sukces. Tak samo jak sklepy stacjonarne jedne były bardziej popularne, inne mniej. Oczywiście duże znaczenie ma sama oferta sklepu, ale nawet te, które oferowały te same produkty, nie odnotowały jednakowego wzrostu sprzedaży. Jednym z czynników, który wpływa na decyzję zakupowe potencjalnych klientów, są informacje o towarze. Właśnie dlatego warto robić unikalne opisy oferowanych produktów. Dlaczego jeszcze?

Po co są opisy produktów?

Opisy produktów to nic innego jak szczegółowe informacje dotyczące sprzedawanego przedmiotu. Dla przykładu weźmy biały t-shirt. Zwykły, bawełniany, który można dostać w każdym sklepie odzieżowym. Jednak prezentacja produktu ma bardzo duże znaczenie. W sklepie stacjonarnym można go odpowiednio wyeksponować lub schować pomiędzy innymi ubraniami, aby się nie wyróżniał. Ale w sklepie internetowym również można go odpowiednio wyeksponować! Oczywiście dużą rolę będą odgrywały zdjęcia produktowe, ale już sam opis może zamienić oglądającego w kupującego. Wystarczy uruchomić odrobinę wyobraźni i pokazać wszystkie cechy danego produktu. Skoro klient nie może go dotknąć, przymierzyć, trzeba mu inaczej pomóc.

Przykładowe opisy produktów

Oto 2 przykładowe opisy dla naszego białego t-shirtu.

Opis 1: Biały t-shirt, 100% bawełna, dostępne różne rozmiary.

Opis 2: Jeśli zastanawiasz się, czego nie może zabraknąć w Twojej szafie, to właśnie znalazłaś odpowiedź. Biały t-shirt nie jest oznaką nudy czy braku gustu. To klasyka mody. Czysta biel jest idealnym tłem dla wyeksponowania pozostałych elementów ubioru. Dzięki niemu stworzyć wiele unikalnych stylizacji na każdą okazję. Biel, tak jak czerń, nigdy nie wychodzi z mody i pasuje do wszystkich kolorów. Możesz go połączyć z kontrastującą czernią tworząc elegancki zestaw biurowy lub też dodać mnóstwo kolorów w postaci kolorowego żakietu lub wzorzystych spodni. Możesz tworzyć z nim wspomniane już eleganckie stylizacje na formalne okazję, ale też całkiem casualowe, w stylu sportowym lub boho. Biel to idealny wybór na gorące, letnie dni. Do tego doskonale podkreśli letnią opaleniznę podkreślając naturalne piękno skóry.Wykonany z 100% bawełny jest idealny na każdą porę roku. Do tego posłuży Ci przez bardzo długi czas, a ty nie będziesz się już martwić, że nie masz co na siebie włożyć. Klasyczny biały t-shirt dostępny u nas w każdym rozmiarze.

I teraz odpowiedz na pytanie: który z opisów bardziej przekona Cię do zakupu? Oczywiście pokazany wcześniej opis nie wyczerpuje wszystkich opcji. Bo przecież dekolt może być kwadratowy lub zaokrąglony czy też w serek. A to już daje kolejne możliwości stylizacyjne, które mogą być zaakcentowane w postaci pięknej biżuterii. I z tego miejsca dajemy link przenoszący klienta bezpośrednio do zakładki z ofertą na dodatki i akcesoria.

Dobry opis produktu przyciąga uwagę klienta na dłużej

Wniosek jest prosty: im więcej szczegółów i możliwości pokażesz klientowi, tym bardziej przekonasz go do zakupu. Poza tym odpowiedni opis (który nie może być też za długi), sprawi że klient zostanie na stronie przez dłuższy czas, a zapewne wiesz, że im dłużej klient przebywa na stronie, tym lepiej dla Ciebie.

Poza tym, jako klient sklepów internetowych, strasznie nie lubię, gdy nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Jeśli chce kupić nowy stół czy też krzesło, to wymiary są ważne. Ich brak sprawi, że pójdę do innego sklepu, bo nie chcę kupować czegoś, co później nie zmieści mi się w mieszkaniu.

Bądź unikalny – unikaj kopiowania!

Drugą sprawą jest kopiowanie opisów producenta. Fajnie, że producenci starają się odwalić robotę za nas, ale znajdowanie tego samego opisu na każdej stronie to znak dla Google, że strona może być kopią. Im więcej kopii, tym gorsze pozycjonowanie. A jednak zależy Ci na tym, aby Twój sklep znalazł się w czołówce wyników wyszukiwania, prawda?

Co zatem zrobić, żeby uniknąć kopiowania? Usiądź i spróbuj za pomocą synonimów stworzyć własny tekst, który nie będzie brzmiał jak formułka z call center. Jeśli nie umiesz pisać, zatrudnij do tego copywritera. Po to właśnie my copywriterzy jesteśmy, aby zamienić nudny i nijaki opis w unikalny i przyciągający klientów. Dobierając odpowiednio słowa nie tylko przedstawimy charakterystykę produktu, opiszemy jego cechy zewnętrzne i zastosowanie, ale też pokażemy korzyści, które wynikają z korzystania z danego produktu.

Co zyskasz w zamian? Więcej potencjalnych klientów i lepszą sprzedaż czyli to, czego życzę wszystkim sklepom internetowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *