5 powodów, dla których warto zatrudnić copywritera

5 powodów, dla których warto zatrudnić copywritera

Wiesz już kim jest copywriter, wiesz dlaczego warto robić unikalne opisy, ale czy wiesz, dlaczego warto zatrudnić copywritera? Oto 5 prostych powodów, dzięki którym zyskasz Ty i Twoja firma.

1. Pisaniem zajmuje się profesjonalista. Ty poświęcasz czas na inne działania

Często jest tak, że musimy zrobić jakiś opis, ale ciągle nie jest nam po drodze. A to trzeba pojechać na spotkanie z klientem, a to trzeba zamówić towar, dostarczyć faktury do księgowości i jeszcze do tego przeszkolić nowego pracownika. W każdej firmie jest mnóstwo zadań do wykonania i czasem zrobienie opisu nie jest wśród obowiązków priorytetem. I wszystko jest w porządku, dopóki brak odpowiedniego copy na stronie nie przekłada się na brak nowych zleceń, klientów czy też ich po prostu spadek.

Dlatego jeśli nie masz czasu na tworzenie opisu firmy, kolejnego produktu w ofercie czy nawet oferty dla klienta, może to zrobić za Ciebie copywriter. W końcu jest to osoba, która zarabia na życie pisaniem. W związku z czym ma czas na to, żeby zrobić opis najnowszego super produktu, który okaże się hitem sprzedaży. Podczas gdy copywriter tworzy unikalne opisy, ty zajmujesz się tym, co najważniejsze dla Twojej firmy. Aby zatrudnić copywritera nie trzeba tworzyć dodatkowego stanowiska pracy. Można zlecić pracę freelancerowi.

2. Otrzymujesz poprawne teksty pod względem ortograficznym i gramatycznym

Nie każdy umie wyłapać błędy we własnym tekście. Czasem nawet copywriter nie zauważy literówki, bo przecież mylić się jest rzeczą ludzką. Jednak zatrudniając specjalistę z założenia otrzymujesz tekst, który jest napisany zgodnie z zasadami języka polskiego. Poza tym nie każdy musi mieć lekkie pióro, które jest najbardziej pożądaną cechą u copywritera.

3. Copywriter przemówi językiem korzyści do klienta

Doskonale wiem, że Twój produkt jest najlepszy na rynku i wyróżnia się wśród konkurencji i że po prostu każdy go musi mieć bo… No właśnie, dlaczego każdy go musi mieć? Czasem oferując pewien produkt nie zauważamy wszystkich jego korzyści, bo dla nas są one oczywiste. Copywriter natomiast sprawi, że „oglądający” zamieni się w „klienta”. Dlaczego? W tekstach sprzedażowych bardzo ważne jest stosowanie języka korzyści.

Przykład: Ten ekspress do kawy pozwoli ci zaoszczędzisz rano czas. Wystarczy nacisnąć jedne przycisk, a po minucie otrzymasz swoją ulubioną kawę.

Z założenia rano zawsze jest za mało czasu na wszystkie czynności. Dlatego przedstawienie urządzenia jako sposobu na oszczędzenie czasu będzie dobrym rozwiązaniem. Ty o tym możesz nie pomyśleć, ale doświadczony copywriter szybko znajdzie problemy klientów i  ich rozwiązania.

4. Copywriter jest obiektywny

Punkt powiązany z poprzednim, ale czasem brakuje obiektywnego spojrzenia na pewne rzeczy. Copywriter nie związany bezpośrednio z Twoją firmą obiektywnie spojrzy na oferowane produkty, znajdzie ich zalety i uwydatni w tekście. Do tego będzie mieć dystans, którego Tobie zabraknie.

Wiadomo, że Twoja oferta jest najlepsza, a to dlatego, że tyle czasu poświęciłeś na jej stworzenie, dopracowanie i jesteś z niej tak dumny, jak z pierwszej laurki narysowanej przez dziecko w przedszkolu. A ponieważ masz do niej emocjonalne podejście, brakuje Ci zarazem obiektywizmu. Tego copywriterowi nie zabraknie.

5. Nie musisz martwić się o SEO – copywriter zrobi to za Ciebie

Aby wyróżnić się w Internecie swoją ofertą spośród innych, ważne jest SEO. Nie jest to łatwe, dlatego tym powinien zająć się profesjonalista. Wystarczy że stworzysz listę haseł, na które chcesz, aby pozycjonowała się Twoja strona, a copywriter stworzy taki tekst, który będzie im odpowiadał. Do tego umieści je w takim układzie tekstu, który będzie przyjazny według algorytmu Google.

Już znasz 5 najważniejszych powodów, dla których warto zatrudnić copywritera. Teraz czas na znalezienie tego właściwego i oczekiwanie na efekty jego pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *